12 Ocak 2014 Pazar

Pazarda Limon Satarım


* Populist olmadığımı söyledim. Ancak bu Trabzonspor'un yarışın dışında olacağı anlamına gelmez. Bu bizim genlerimizde var. Ben de bir taraftarım ve kulübümü seviyorum. Onların istediği Trabzonspor'u ortaya koymak için elimden ne geliyorsa yapıyorum. Bu çabayı gösterirken, taraftarlarımızın da bu takıma sahip çıkması lazım. Taraftarsız, seyircisiz bir takımın başarılı olma ihtimali hiç yok. 

*Aldığım para için Trabzonspor'a teşekkür ediyorum. Ülke şartları değerlendirildiğinde kazandığım iyi bir rakam. Diğer teknik adamlara göre az olabilir ama ben mutluyum. Eğer bir şey üreteceksem veya ideal olarak koyduğum bazı noktalara ulaşabilmek için benim yakıtım para olmamalı. Yakıtım daha çok bilgi, daha çok çalışmak, daha çok inandırmak olmalı. Beni ileriye itecek olan para değil. 24 yıla girdiğim teknik direktörlük yaşantımda aldığım en yüksek para bu. Bu da beni doyasıya tatmin ediyor. Beni parayla seviye olarak değerlendirip 'Bu kadarlık antrenör' diyenlerde olabilir. Benden çok kazanan futbolcu beni ezmeye çalışabilir. Ama kompleksiz ve kibirsiz yaklaşmaya devam ettiğimiz sürede, buna biraz da sabır ekleyerek bir süre sonra o oyuncuyu kendi tarafınıza almanız mümkün.

*Teknik adamlar bu kadar duygusal olmaz. Duygusalım ve yeri geldiğinde de ağlarım. Çok da umurumda değil. Bu sezon ağladığım oldu. Her hangi bir maçla ilgili değil. Maç öncesindeki ağır eleştirilerden sonra bir maçı kazanırsınız ve bunu gözyaşına dönüştürürsünüz. Özellikle sezon başından itibaren 'Trabzonspor'un yükünü kaldıramaz' yorumları çok üzücüydü. Saf bir Trabzonsporlu olarak hiçbir maddi menfaat beklemeden, şartlar içerisinde görev tanzim edilen bir adam olarak algılanmam gerekirken farklı bir adam olarak algılandığım için üzüldüğüm oldu. 

*Bundan başka Trabzonspor yok. Kaybolursam ne olur? Kaybolursam gider pazarda limon satarım, elma satarım. Sabah 5'te kalkıp pazarlarda pazarcılık yapacak kadar kompleksiz bir adamım. Buradan gidersem ne olur diye korkmuyorum. 55 yaşına kadar param ve arabam olmadan yaşadım. Bundan sonra da yaşarım."

Mustafa Reşit Akçay
Trabzonspor Teknik Direktörü

Böyle dürüst, kompleksiz, takımın taraftarı, duygusal bir hocaları olduğu için Trabzonsporlular ne kadar da şanslı... Yolun açık olsun Mustafa hoca, Karadeniz fırtınalıdır, dalgası bol, karada yokuşu diktir de senin gibi "delikanlı kaptan" da kolayca pes etmez, etmeyecektir de...

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin