14 Aralık 2011 Çarşamba

Memleket Haberciliği


Henry Winter'ı bilir misiniz? Ben tanımıyordum, bugüne kadar. Günlük gazete turuna çıkmışken, Milliyet'in web sitesinde bir habere rastladım, başlık: Ali Sami Yen'e yazık oldu. Haberin devamında, İngilizlerin The Telegraph gazetesinin Ali Sami Yen statını dünyada düşmanlığın en üst düzeyde olduğu beş stat arasında olduğu belirtiliyordu. Bu nedir diye devam edince göz gezdirmeye, Henry Winter'ın şu ifadesinin alıntılandığını okudum:

'NE yazık ki kapandı ama sonsuza dek düşmanlığın kalesi. G.Saraylı taraftarlar maçtan üç saat önce dolup yüksek sesle şarkılar söyler, Aslanlar sahaya çıktığında gittikçe vahşileşirlerdi. Beşiktaş'ın İnönü Stadı en gürültülü stat rekorunu kırdı ama hiçbir şey kobra sepetinde kaynayan kobralar gibi olan Ali Sami Yen'e rakip olamaz.'

Merak bu ya, haberi bir de orjinalinden okumak için google amcaya başvurunca, The Telegraph'ın köşe yazarı Henry Winter'ın 21 Kasım günü Napoli-Manchester City maçı öncesi yazmış olduğu makaleye denk geldim.

Ey Türk basını!
Neredeyse 1 ay önce yazılmış yazıya "bala saldıran arılar gibi" nasıl da atlamışsınız... Bu mudur sizin haberciliğiniz? "Bir deli kuyuya taş atmış" misali, 20 küsür gün gecikmeli haberi de sitelerine koymayı ihmal etmemiş "pek saygıdeğer haberciler"... Bu meslek bu kadar ucuz olmamalı, bu sebeptendir ki, "yaşasın bloglar, iyi ki varlar"...

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin