19 Kasım 2008 Çarşamba

Liverbird



Bizim Liverpool'un iki "kıl" Amerikalı sahibi Tom Hicks ve George Gillet, doğaları gereği her gittikleri yeri işgal etmeyi ve ne varsa ellerine geçirmeye severler, geçenlerde de gitmişler şehrin sembolü "Liver" kuşunu marka olarak tescillemeye çalışmışlar. Tabii Liverpool şehrinin yetkilileri "Orada dur bakalım! Bu kuş bütün bir şehrin, bütün bir halkın sembolüdür" diyerek bunlara tokat gibi bir cevap vermiş. Aslında Liverpool şehir konseyinin aldığı bu karar, endüstriyel futbola da "takılmış bir çelme" anlamına geliyor. Para kazanmak uğruna kulüplere özgü ne varsa, parselleniyor ve daha sonra takımlara ait storlarda fahiş fiyatlara satılıyor. Korsan atkı-forma-polar satışına karşı çıkıyorsun, kulübüm kazansın diyorsun ama sen de yaptığın ürünleri taraftarının maddi durumunu düşünerek satışa çıkar. Bir taraftarın maça vereceği bilet, yol, yiyeceği yemek, içeçeceği içki paralarını göz önüne getir sonra da "orjinal" kulüp ürünü almak için cebinde kalan miktarı hesaplayarak bir fiyat belirle... Karşı blogunda bununla ilgili hoş bir yazı yazmış, görüşlerini destekliyoruz...

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin