7 Temmuz 2008 Pazartesi

"Ayarcı" Kewell



Kewell'in Galatasaray'a transferi Leeds taraftarını ayağa kaldırdı, ki herkes bu transfere hazırlıksız yakalandı. Önceden konuşulsa Galatasaray taraftarı Leeds forması giyen adamı alalım mı almayalım diye tartışır, Leedsliler "bizde efsane olmuş bir topçu nasıl İstanbul'a gider" diye Avustralya'ya "çıkartma" yaparlardı. Transferin gerçekleşmesinden sonra sarı kırmızılı kulüpte geçmişe ait hiç bir kıpırtı yokken- herkes "bu adam sakatlanmasa da oynasa", derdinde- Leedsliler internet alemindeki forumlarında ateş püskürüyorlar. "Polis kalkanı eşliğinde çıktığı sahaya şimdi gülerek mi çıkacak?" diye de veryansın ediyorlar. İngiliz basını da alttan altta körüklemeden aşağı kalmıyor "kül olmuş" geçmiş günleri... Bu olaylardan sonra Kewell bir açıklama yapmış, açıklama değil de ayar aslında : "Galatasaray'da 19 numaralı formayı seçtim. Bu, Leeds United'da oynamaya başladığım yıllarda giydiğim forma numarasaydı. Kariyerimin başlangıç noktasını unutmadığımı göstermenin bir yolu olarak gördüğüm bu seçimin, 5 Nisan 2000'de yaşanan olayları da biraz da olsa unutturmasını istiyorum." Leeds United tribünlerine ithafen yazdığı bu mektup, bakalım Ada'da nasıl yankı bulacak ama Galatasaray'a imza attıktan sonra GS TV'ye verdiği röportajda neden 19 numarayı seçtiği ile ilgili soruya ise "Rakamlar doğrusunu söylemek gerekirse benim için çok birşey ifade etmiyor. Rakamlar rakamlardan ibarettir. Ben de herkes gibi 10 numarayı seviyorum fakat Galatasaray’a geldiğimde 19 numaranın müsait olduğunu öğrendim ve bunu istedim. Ama dediğim gibi benim için rakamlar önemli değil." diye cevap vermiş. Bizde böyle, orada öyle demek istemiyorum, çünkü Haldun Üstünel de Kewell'in oldukça karakterli olduğundan bahsetmişti, transfer görüşmeleri sırasında verdiği sözleri tuttuğunu belirtirken... İnsanlar kolay tanınmıyor, bizim de acelemiz yok aslında...



Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin