16 Mart 2011 Çarşamba

Hristo Stoichkov Röportajı

Bulgarların ünlü golcüsü Hristo Stoichkov, Birleşmiş Miletlerin iyi niyet elçisi olarak bulunduğu Burkino Faso'da Paalga Observateur gazetesine bir roportaj vermiş ve oldukça dikkat çekici sözler sarf etmiş. Röportaj aşağıda, buyrun bakalım:

Paalga Observateur:Johan Cruyff'un hocalığında Barcelona'da futbol oynadınız. Şimdi Guardiola'yı izlerken, o günlere nazaran ne gibi farklılıklar gözlemliyorsunuz?

Stoichkov: Bizim takım, bugünkü Barcelona'dan daha iyiydi.

Paalga Observateur: Fakat şimdi Messi, Villa, Pedro, Iniesta, Xavi gibi oyuncularla futbol daha hızlı...

Stoichkov: Evet şimdiki takım oldukça iyi bir kadroya sahip. 1990'da benim oynadığım senelerde Barcelona daha farklıydı-kişilik ve karakter bakımından kaliteli topçular vardı. İlk beş senemde onlar bana oldukça yardımcı oldular ve kariyerimin oluşmasına katkı sağladılar. Txiki Begiristain, Zubizaretta, Michael Laudrup, Guardiola, Bakero, Ronald Koeman, Goigochea. 1992 yılında Şampiyonlar Ligini kazanan Barcelona en iyi takımdı...

Paalga Observateur: Bu başarılı senelerde Altın Topu alamadınız, bunun sebebi olarak da sizin hırçın kişiliğiniz gösterildi.

Stoichkov: 1994 yılında karakterimi mi değiştirdim? Avrupa basını aklına eseni yazıyor ve yazdıkları da oldukça saçma. Ben asla kişiliğimi değiştirmedim.

Paalga Observateur: Milli takımdan arkadaşlarınız olan Balakov, Kostadinov, Ivanov, Lechkov neler yapıyorlar bu günlerde?

Stoichkov: Lechkov federasyonda çalısıyor, Kostadinov CSKA'da yönetimde, Sirakov hocalık yapmakta. Her biri kendilerine hak ettikleri işleri buldular, zaten önemli olan da bu.

Paalga Observateur: Futbol kariyerinizin sonunda teknik direktörlük yapmaya başladınız, hatta ilk takımınız da Bulgaristan milli takımı oldu ama şansınız pek iyi gitmedi.

Stoichkov: Açıklaması oldukça kolay: Benim iyi oyuncularım yoktu. Aynı müzikte olduğu gibi, eğer iyi enstrümanınız yoksa, iyi melodi çıkaramazsınız.

Paalga Observateur: Belki hazırlık için yeterli zamnınız yoktu. Çünkü 2003 senesinde futbolu bıraktınız ve bir sene sonra da teknik direktör oldunuz.

Stoichkov: Evet, bu kararı bütün kalbim ve mantığımla aldım. Hocalık yetilerim var ve dediğim gibi sorunlar benden kaynaklı değildi.

Paalga Observateur: Tekrar takım çalıştırmaya hazır mısınız?

Stoichkov: Tabii ki hazırım. Dediğim gibi kendimi bu konuda yetenekli görüyorum. Futbol her zaman aynıdır, hala 11 futbolcu ile oynanıyor, Eğer iyi bir takımınız ve onlara uygun bir oyun planınız varsa, herşey istediğiniz gibi gider.

Paalga Observateur: Bulgaristan'ın dünya dördüncüsü olduğu 94 jenerasyonu sonrası Bulgar futbolunda bir gerileme başladı. Nedir bunun sebebi?

Stoichkov: Yeni nesil bizim kadar yetenekli olamadı. Ayrıca Bulgaristan'daki kulüpler de iyi çalışmadılar. Bugun Bulgaristan'ın üç önemli topçusu var: Manchestar United'da oynayan Dimitar Balakov, Bolton'dan Martin Petrov ve Aston Villa'dan Stilian Petrov. Şimdiki milli takımda oynayan futbolcuların rakipleriyle yarışacak yeterli tecrübeleri ve yetenekleri yok. Ayrıca, Bulgar kulüpleri de maddi yönden oldukça fakir.

Paalga Observateur: Siz tecrübenizle onlara yardımcı olmak istemiyor musunuz?

Stoichkov: Hayır, ben asla Bulgaristan'a dönüp, orada çalışmayacağım... Asla...

Paalga Observateur: Sebep?

Stoichkov: Bitti. Herşey bu kadar.

Paalga Observateur: Sizden sonra başka bir Stoichkov yetiştirmek istemiyor musunuz?

Stoichkov: Hayır, umurumda değil. Bulgaristan'da çalışması gereken insanlar var, onlar görevlerini yapsınlar, ben değil. Bırakalım herkes kendi işini yapsın.

Paalga Observateur: Şimdi ne yapmaktasınız?

Stoichkov: Güney Afrika'nın Mamelodi Sundowns takımında 2009dan Mart 2010a kadar hocalık yaptım. Oldukça heyecan verici bie maceraydı ama ayrılmak zorunda kaldım cünkü kulup başkanı "kesenin ağzını açmadı" ve bildiğiniz gibi futbolda başarı için çok paraya ihtiyac var. Şimdi bir kaç kuluple görüşmelerim var ve Haziran ya da Eylülde işler netliğe kavuşacak.

Paalga Observateur: Futbolu bırakmaya niyetiniz olamdığını anlıyoruz.

Stoichkov: Tabii ki öyle bir niyetim yok. Barcelona'da 5 ve Bulgaristan'da 1 adet olmak üzere 6 tane futbol akademim var. Genç oyuncular yaratmaya uğraş veriyorum. Bu oldukça mutluluk verici bir iş ve benim genç oyuncularım benim en buyuk zevkim...

Paalga Observateur: 2010 yılında bir çok İspanyol gazetesinde Guardiola'nın yardımcılığını yapacağınız yazdı.

Stoichkov: Bunlar tamamen dedikodu. Barcelona'ya gitmek gibi bir planım olmadı.

Paalga Observateur: Boyle bir fikir hoşunuza gitmez mi?

Stoichkov: Benim hayatım Barcelona ve Pep'in yardımcısı olmak bana şüphesiz ki gurur verir. O oldukça başarılı bir teknik direktör ve zamanın ne getireceği hiç belli olmaz.

Paalga Observateur: Futbol hayatınızda unutamadığınız anınız nedir?

Stoichkov: 1990da CSKA ile aldığım Altın Ayakkabı, 1994te aldığım Altın Ayakkabı, 1992deki Şampiyonlar Ligi şampiyonluğu ve 1994 Dünya Kupası.

Paalga Observateur: Peki en kötü anınız?

Stoichkov: Louis van Gaal skandalı. Oldukça aptal ve saçma bir herif. Hiçbirşey bilmiyor ve bir şeyler de öğrenmek istemiyor...

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin