6 Ocak 2010 Çarşamba

Patrik Berger



"Hayatımın en müthiş günü, Liverpool'a imza attığım gündü. Buna inanamıyordum. Çekoslovakya'da daha çocukken, biz pek Avrupa'dan futbol izleyemiyorduk ama babamın bir arkadaşı İngiltere'ye gidip Liverpool'u izlemişti. O geri döndüğünde bana maç programını, bileti ve Liverpool atkısı hediye etti. Ben hala onları saklıyorum. Southport'a taşındığımda, Kenny Daglish benim komşumdu, Alan Hansen de bana yakın oturuyordu, onlarla tanıştım, çocukluğumun kahramanlarıyla. Benim için dünyanın en iyi takımı Liverpool'dur ve bir gün futbol hayatımı sonlandırdığımda ve geriye dönüp baktığımda gururla çocuklarıma Liverpool'da yedi yıl oynadığımı anlatacağım."


Lise ve üniversite yıllarımızın idöl topçularındandır Patrik Berger, Nedve'li Poborsky'li Çek takımını onun yüzünden destekler olmuştuk uluslararası turnuvalarda... Top ayağına yakışıyordu, sert de vurardı meşin yuvarlağa fırsatını bulduğunda, bir de tarz topçuydu Berger, uzun saçlar filan... Liverpool'u zaten severdik, Patrik Berger'le daha da sevdik, takip eder olduk... Sonra birden sakatlıklar baş gösterdi, Anfield'tan uzaklaştı Berger, Portsmouth, Villa derken döndü memlekete ve bugün de futbolu bırakma haberini aldık. "Bu dizler artık beni taşımıyor hocam" demiş nihai kararını veririken Sparta Prag'taki hocası Josef Chovanec'e... Hocasına da hizmetlerinden dolayı teşekkür etmek kalmış 36 yaşındaki topçuya...

1 yorum:

ugur senel dedi ki...

uzun sacları, sol ayağı ile kestiği toplar vede uzaktan attığı muhteşem şutlar,her daim onu galatasarayda isterdim,büyük oyuncu idi ama sakatlık perişan etti onu...

Blog Widget by LinkWithin