12 Şubat 2011 Cumartesi

Steven Gerrard'dan İnciler

Fernando Torres'in transfer rekorları kırarak Liverpool'dan Chelsea'ye transferi sonrası herkes yorum bildirirken, İspanyol topçunun en iyi arkadaşlarından biri olan "adam gibi adam" Steven Gerrard da Dailymail'e hem eski golcülerinin transferi hem de kendi geleceği hakkında açıklamalarda bulunmuş, ultras/Movement okurları için tercüme ettik, buyurun:

"Kariyerim boyunca bir çok defa transfer teklifi aldım ve bunların bir çoğu da insanın başını döndürecek türdendi ama hepsine başımı çevirdim. Şimdi artık o günler geride kaldı, bu yaz 31 yaşında olacağım ve artık hiç bir yere gitmeye niyetim yok. Geri dönüp kariyerime baktığımda asla bir pişmanlık yaşamadım ve verdiğim kararlarımdan dolayı da mutluyum, sadece Liverpool'u bıraksaydım pişman olabilirdim. Liverpool'la aramdaki bağı bilmeyen insanlar bu söylediklerimi anlayamazlar, onlar benim hakkımda yargılarda bulunup "Liverpool'u bıraksaydı ve teklifleri değerlendirseydi, daha fazla para kazanıp, daha çok kupa kazanabilirdi" diyeceklerdir fakat bu benim için önemli değil, ben hala Liverpool ile başarılar elde edebilirim."

"Beni düşünen, beni seven ve etrafımda yaşayan insanlarla başarılarımı paylaşmak benim için çok önemli. Onlarla aramdaki ilişki oldukça özel."

"Jamie Carragher ve benim için Liverpool'un yeri çok farklı. Dünyanın her yerinde milyonlarca taraftarımız var ve onlara karşı büyük sorumluluk duygusu içindeyiz. Taraftarımız bize güveniyor ve biz bu sorumluluğu evimize de taşıyoruz, hayatımız da bundan etkileniyor. Jamie ve benim için futbol sadece iş değil, ondan da öte bir şey."

"Kulübün yeni sahipleri John W Henry ile Tom Warner ve menajer Dalglish'in Liverpool'a gelmesi ile takım şimdi daha mutlu ve yıllardır bulunduğu durumdan daha iyi bir yerde. Kulübün yeni başkanlarıyla sık sık konuşma şansı buluyorum ve işlerine oldukça bağlı kişiler olduklarını anlayabiliyorum bu görüşmelerden. Her ne kadar eski sahiplere olan güvenimi acı şekilde ödesem de, ben John W Henry ile Tom Warner'a çok fazla güveniyorum. Özellikle transfer dönemin sonlarında yaptıkları beni oldukça fazla etkiledi. Ayrıca, son üç-dört haftadır takımı eski günlerine getirmek için olumlu işler yaptılar, biz de iyi sonuçlar aldık. Takımdaki arkadaşların yüzleri gülmeye başladı, işe gitmeyi tekrar sevmeye başladım."
"Dalglish takımın havasını tamamen değiştirdi. Öncelikle ve en önemlisi oldukça iyi bir insan. Kariyerim boyunca bana çok yardım etti, menajer olarak takıma gelmeden de sürekli tavsiyelerde bulunup, benimle ilgilendi. Bu görevi ne kadar çok istediğini biliyordum ve menajer olarak Liverpool'a geldiğinde oldukça mutlu oldum. Takımı çok ileriye götüreceğine inancım sonsuz ama hocalığın da sonuçlara endeksli olduğunu unutmamak lazımken, kendisiyle olan sözleşmenin uzatılma isteği oldukça sevindirici"

"Kenny, takımdaki herşeyi bir araya getirdi. Son yıllarda Liverpool'daki her türlü "kirli çamaşır" basına sızdırılıp, hakkımızda sayısız kötü haber yapıldı. Takımın böyle yönetilmesi benim tarzım değildi. Kenny geldi ve ilk yaptığı iş taraftarlar ile futbolcuları bir araya getirmek oldu. Oyuncular şimdi hocaları için oynuyorlar ve bunu son maçlarda açık bir şekilde görebiliyorsunuz."

"Torres'in 50 milyon pounda Chelsea'ye gideceğini duyduğumda çok üzüldüm, neredeyse şok oldum. Fakat, yine de ayrıldıktan sonra kendisini aradım. Aramızda kötü duygular yok. Fernando ile çok iyi arkadaşız. Liverpool için bir çok muhteşem gol attı ve benim de kendisiyle unutulmaz anılarım var. Torres ile oynamaktan zevk alıyordum, bu nedenle bir takımdan başka takıma giden bir oyuncu ile birden arayı bozup, onu eleştirmeye başlamanın bir anlamı yok. Fakat, o benim neler hissettiğimi iyi bilecektir. Ayrıca, Fernando oldukça zeki biridir ve Liverpool taraftarının da ne kadar üzüldüğünü anlayacaktır."
"Elbette Fernando'nun Liverpool taraftarı ile arası iyiydi ve onları seviyordu ama Anfield'ta kupa kazanamayacağından korkup, kendisi için bu emelini gerçekleştireceği yer olarak Chelsea'yi uygun görmüş olmalıdır. Bu kendisinin kararıdır ama ben, Liverpool'da büyük başarılar elde etmek için onun bana ve diğer futbolculara yardım edeceğini düşünüyordum. Fakat, herkes kendi kararını verir ve kendi hayatını yaşar ve bize de o karara saygı duymak düşer. Ben sadece bu ayrılığın gerçekleşmiş olmasından üzgünüm."

"Torres'ten sonra işler yine de iyi gidiyor. Oldukça yetenekli iki futbolcu ile sözleşme imzaladık ve sezonun geri kalanı için daha iyimser düşünebiliyorum. Andy Carroll ve Luis Suarez ile Torres'in boşluğunu doldurduk. Rakipler için müthiş ürkütücü bir ikili olacaklardır. Kulübün sahipleri Fernando'yu satmak istemediler, son bir kaç haftayı onu Liverpool'da tutmak için çaba sarfettiler ama bir oyuncu ayrılma kararını verdiyse, onun önünde durmak anlamsız. Eğer burada kalmak istemiyorsa, ondan nasıl verim alabilirdik ki?"

"Şimdi tek düşüncem, Liverpool beni istediği müddetçe elimden geleni yapmak takımım adına. Fakat ondan sonrası için emin değilim, şehirden ayrılmayacağım ama bu kadar uzun yıllar futbol oynadıktan sonra da ne yapacağımı bilemiyorum. Futbolun içinde kalmak ile futbol dışında bir hayat sürdürmek arasında sürekli gelip gidiyorum."

"İnsanlar Jamie'nin gelecekte menajer olacağını söylemekteler. Benim için de aynı geleceğin olup olmayacağını bilmiyorum ama Jamie'nin başarılı bir hoca olmak için futbol bilgisinin yanında kazanma azmi de var. Onun oyun bilgisi müthiştir. Menajer olup olmamak onun kararı ama bir gün Jemie'nin takımı çalıştırdığını görmek hayattaki en büyük dileklerimden biri. Her ikimiz de çok sevdiğimiz bu kulübe her zaman yardım etmek isteriz."

2 yorum:

kafsinkaf dedi ki...

adamlar boşuna bay liverpool demiyolar

Adsız dedi ki...

ayak yapmasın kendi son saniyede gitmedi chelsea'ye birkaç sene önce.

Blog Widget by LinkWithin