23 Ağustos 2009 Pazar

Gerek Var mı?


Teknolojiyik icatlar ortaya koymamakla beraber, her türlü teknolojik alet-edavata oldukça meraklı bir millet olduğumuz için bu cep telefonu olayı çıktığından beri dünyada en fazla cep telefonuna sahip ülkelerin başında geliyoruz. Tabii, maymun iştahımızdan dolayı da kişi başına düşen hat sayısı birden fazladır bizim ülkede, bir tarafta kontörlü hat, bir yanda faturalı hat, değiştirip değiştirip kullanırız... Memleket insanını iyi bilen GSM operatörleri de numara taşınabilirliğini yasallaştırarak, pastadan paylarını arttırmak için kampanya üzerine kampanya yapıyorlar. Tabii endüstriyel futbol dediğimiz tek dişi kalmış canavarın pençesindeki kulüplerimiz de formadır, atkıdır, bilettir, reklamdır kazandıklarını bir yana bırakıp, cep telefonu sektörüne girdiler. Girişlerinde de taraftarı kalbinden vuran reklamlarla yaptılar tanıtımlarını, Fenercell bir maç esnasında sarı lacivertli futbolcuların birbirleriyle telefon vasıtasıyla konuştuklarını kullanırken, Galatasaray ise sevilen sporcularını ön plana çıkardı, Trabzonspor ise yöreye has mizah duygusunu ve şiveyi kullanarak oldukça sevimli bir tanıtım filmi hazırlattı... Buraya kadar herşey düzeyli giderken, Fenercell'in son kampanyasında vurguladığı mesaja gerek var mıydı diye sorarım size? "Efsane skor geri döndü 6-0" diye başlayan kampanyada ezeli rakibine gönderme yapmak da durduk yerde neyin nesi? Bu tarz "gaz" hareketler dışında, çok daha zekice ve vurucu reklamlar yapabilecek o kadar ajans var yaşadığımız coğrafyanın içinde ama nedense "bel altı" çalışmayı tercih etmiş Fenercell yetkilileri... Umarım bizim GSMobile'cılar da onların seviyesine inip, bu tarz bir reklam kampanaysına girişmezler...

4 yorum:

birkan dedi ki...

Formasının yakasında bilimin ve sporun bu ülkedeki atası olduğunu iddia edenlere göre yine iyidir.
Son derece gereksiz ve tek maç skoru üzerine bir vurgulama olduğu gerçeğini değiştirmez.

aksilaz dedi ki...

Bizimkiler yapmaz buna eminim. Bu ülkede futbolun pkk sı fenerbahçedir sözünü yine ortaya koyan bir örnek. Nefretle beslenen bir camia

Armağan Özkaynakçı dedi ki...

ben çok yadırgamıyorum. daha iyisini yapabilirler mi evet ama bu skor fenerbahçe taraftarına ulaşmak için iyi bir kanal. mesela gs'de avrupa fatihi diye bir paket çıkarabilir. hani şu yurtdışı ile de ucuza konuşturulabilen tarifeler var ya. ya da 5-1'i alır 5 dakikası bir kontörden konuşturur. sonuçta bu tarifeler ve pazarlama kampanyaları rakip takımlara şirin gözükmek için değil kendi tabanına daha çok satış yapabilmek için gerçekleştiriliyor. en nihayetinde her önemli skor sonrası tişört üretmiyor mu futbol kulüpleri.

Adsız dedi ki...

Gs'in tarifesi "eski acik" adi altinda cikti. Almayan fbli olsun. Bu arada avea destekli cikan tarifelerin hepsi ayni. Bu son tarifeler oldukca uygun. Ben alacagim gibi. Dwayne

Blog Widget by LinkWithin