2 Ekim 2009 Cuma

Olasılıksız / Adam Fawer

Sürükleyici ve biraz da kafa yorucu kitap yazan yazarlar arasında Adam Fawer bu kitapla güzel bir adım atmışa benziyor. Olağan kitaplardaki gibi zaman, mekan, kişilik analizleri yapmadan, karakterlerin geçmişlerini uzun uzun okutmadan, doğrudan kahramanımız David Caine'nin poker masasındaki kapışmasıyla 1.dakikada pokercileri hemen kitabın içerisine çekiveriyor. Kitap genel itibariyle olasılık hesapları ve epilepsi hastalığı ile ilgili bilgileri hikayenin içine yedirerek gidiyor. Genelde rastlanan geleceği görebilme yeteneğine sahip karakterlerden farklı olarak, David Caine gelecekte olabilecek olayların olasılığını hesaplıyor ve bu yöntemle yüksek olasılığa göre hareket tarzını belirliyor. Bu sürüncemenin içinde kitabı bitirdiğinizde birkaç gün kendinizi ister istemez sokakta yürürken belli olayların olma olasılığını düşünürken buluyorsunuz. Bu etki bir de "Kelebek Etkisi" filminden sonra başıma gelmişti. Ayrıca piyangolar ve bahislerle ilgili kurduğu olasılık hesaplarını gördükten sonra, iddaa oynarken kendinizi kandırılıyor gibi de hissedebilirsiniz.

Bu tip sayfa üzerine sayfa çevirttiren kitapların sonları genelde balon bir şekilde biter ve yazar 300-400 sayfanın sırrını kötü adamın 2 sayfalık gereksiz diyalogu ile açıklar. Adam Fawer final kısmını da tadında ve sade bir şekilde bitiriyor, aklımızda soru zerrecikleri bırakarak arka kapağı kapattırıyor. Kitaptan sonra yarım kalan poker hesabını bitirmemiz için şöyle bir site de yapmışlar.

Kitabın bomba kısmı: Mühendis olarak olasılık dersini birçok kez almış olmama rağmen, 59 kişilik bir sınıfta aynı gün doğan 2 kişinin olma olasılığının %99.4 gibi kesine yakın bir değer çıkması kitabı okurken şöyle bir dik oturmama neden oldu.
Fiyat: 10 TL
Toplam sayfa: 472
Not: 10/10

6 yorum:

Şekerli dedi ki...

Sürekliyici, aksiyon yüklü kaliteli bir kitaptır. Adam Fawer'ın diğer kitabı Empati'yi de okumanı öneririm. Bu kadar aksiyon yüklü olmasa da benzer konuyu yine iyi işliyor. Öneririm.

tanjue dedi ki...

Ben de pazartesi günü aldım kitabı:) Henüz okumaya başlamadım ama methiyelerini çok duymuştum. Daha bir şevke geldim şimdi. 99.4 nedir yahu, bir de matematiğimin çok iyi olduğunu iddia eder(d)im:)

tanjue dedi ki...

Ben de pazartesi günü aldım kitabı:) Henüz okumaya başlamadım ama methiyelerini çok duymuştum. Daha bir şevke geldim şimdi. 99.4 nedir yahu, bir de matematiğimin çok iyi olduğunu iddia eder(d)im:)

Adsız dedi ki...

Kesinlikle mükemmel bir kitap..

Adsız dedi ki...

Kesinlikle mükemmel bir kitap..

Adsız dedi ki...

bende kitabin son sayfalarindayim. Türkiyeden arkadasin hediyesi olarak geldi. Gercektende gözbekin dedigi gibi ilk sayfalardaki Poker Hikayesi ile pokercileri cekiyor kitab :).
Ama Bilim ve mathematige ilgisi olmayan Insanlari bazi noktalarda sikabilecek bir Kitab. Hikaye ise gercekten yine gözbekin dedigi gibi, sürükleyici...

Blog Widget by LinkWithin