12 Şubat 2010 Cuma

Kupa, Bir Elemeli Turnuvadır

Bu haftaki çeyrek final maçları kupanın eleme müsabakalarıyla zevk verdiğini açıkça ortaya koydu. Manisaspor-Denizlispor eşleşmesini bir kenara bırakırsak, diğer 3 karşılaşmada da uzun süredir tatmadığım heyecanı ve coşkuyu yaşadım. Grup statüsü ile ilgili ben de ilk önce acaba bir farklılık yaratıp kupayı ilginç bir hale getirebilir miyiz diye düşünmüştüm ama özellikle bu sene futbolcuların bile bitsin bir an önce diyerek oynadığı grup karşılaşmalarını gördükten sonra artık grup işinin kaldırılmasını düşünüyorum. Hatta çeyrek finalin 2.maçlarının ilkine göre daha heyecanlı geçtiğini göz önüne alırsak, her ne kadar deplasmana gidene dezavantaj getirse de acaba İngiltere'deki gibi tek maçlı eleme turları da oynanabilir mi diye de düşünüyorum. Penaltılara giden 4-4'lük bir Fenerbahçe-Galatasaray kupa eşleşmesinin tadı hala damağımda. Eğer tek maç olursa daha çok tur oynayabilir ve kupaya katılan takım sayısı artırılarak, turnuvayı tüm Türkiye'ye yayabiliriz.
Bunun dışında Bursaspor'u ayrıca tebrik etmek istiyorum. Kupaya katılıp çeyrek finale hatta yarı finale kadar çıkıp bir büyükle eşleştiğinde, bizim için kupa önemli değil ligde kalmak önemli diye demeç veren, ertesi sene ligde kalsa dahi yine kümede kalma mücadelesi vereceğini bilen klasik Anadolu takımlarından farklı olarak, 3-0 yenilsek dahi biz bu turu geçebiliriz diyerek hem vizyonlarının dar olmadığını kanıtladılar hem de turnuvaya ayrı bir zevk verdiler.

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin