3 Haziran 2008 Salı

Helal Sana Aston Villa


Paranın futbol dünyasına girmesiyle beraber, kulüpler "sinekten yağ çıkarırcasına" her taraftan gelir elde etmenin hesapları içindedirler. Sahanın etrafı reklam panolarıyla doldurulur, pankartlara yasak konur, yerlerine koca koca reklamlar dikilir, soyunma odaları, yedek kulübeleri firma adı stickerları ile kaplanır, topçuların eşofmanlarının sırtı ve kollarında sponsor firmanın adı yer alır. Ama formalar özellikle önemlidir reklam yapmak için ve gün geçtikce formula 1 araba yarışçılarının ekipmanı gibi olmaktadır, önünde arkasında, kolunda şortunda garip garip logolar yer almaktadır... "Formama reklam almam" diyen Barcelona bile "gizli"reklam ile Nike'tan parayı götürmektedir. Bakmayın göğüsünde UNICEF reklamı olduğuna, altın sarısı Nike logosu pırıl pırıl parlamaktadır bordo-mavi formada... Katalanlardan sonra Aston Villa'da hayır kuruluşu reklamı taşımaya karar vermiş. Şu an ki bahis sitesi olan 32red.com ile sözleşmleri bittiği andan itibaren bir sezon boyunca Acorns Çocuk Hastanelerinin reklamı ile çıkacakmış sahaya İngilizlerin bordo-mavilileri... Villa'lı yöneticiler: "Tamam formaların maddi değeri var ama bir de taraftarlar için manevi değerleri vardır ve böylece taraftara yararlı birşey yapacağız" diyerek "sevap" işleme eyleminin sebebini açıklamaktadır. Senelik 2 milyon pound ortalama reklam geliri olan Aston Villa, bundan vazgeçerek Acorns Çocuk Hastanesinin gelirine katkıda bulunmayı düşünmüş... Günümüzde böylesi "yürek ısıtıcı" davranışları görmek oldukça zor, bir tane yakalayınca hemen blogumuzun sayfalarına taşıyalım dedik... Helal olsun sana Aston Villa...

Hiç yorum yok:

Blog Widget by LinkWithin