1 Kasım 2010 Pazartesi

Ivan Ergiç Reis

Ivan Ergiç'i nasıl bilirdiniz diye bir soru geldiğinde, öncelikle futbolculuğundan bahsedilir, sonrasında ise politik kişiliği üzerinden söz edilir, çok az kişi de köşe yazarlığı yaptığını bilmektedir. Ama Bursa'dan Ahmet'in bugün mailin liste yolladığı maili okuduktan sonra, kendisine hayranlığımız bir kat daha arttı, her ne kadar Sami Yen'de Galatasaray'a iki gol atmış olsa da...

Bugün öğrendiğim olayla gönlümü bir kez daha fethetti...
Bugüne kadar işadamları, futbolcular, kulüpler hep bilet alıp dağıttılar. Kimisi seçim yatırımı, kimisi iktidarın devamı, kimisi de "lehime bağırsınlar, kadrodaki yerimi sağlamlaştırayım" diye..
Ivan Ergiç farklı bir şey yaptı. Bursa'ya ilk defa gelen dünya devi Manchester United maçını görmek isteyip de maddi durumlarından dolayı göremeyecek öğrenci ve yoksul aile çocukları için bir adım attı.
Tanesi 30 tl olan açık kale arkası biletlerinden 630 tane satın alarak tercümanı aracılığıyla mahallelerde ve öğrencilere dağıtılmasını sağladı. Ve bunu gizli yaptı. Bu gerçekten muazzam bir olay... Bursaspor taraftarının kemik kitlesinin işçi sınıfından oluştuğunu bilen Ergiç, hem Fenerbahçe maçı hem Manchester maçında bu bütçeyi kaldıramayacaklarını bilip kendince son derece insani bir adım atıyor. Gerçekten çok muazzam bir olay... Oynadığı takıma, yaşadığı şehre, ülkeye bu kadar duyarlı bi futbolcu bu kulübe hiç gelmedi...
1.5 yılda Türkçe roportaj veriyor. Nobre yıllardır ülkemizde isminin başına Mert adını aldı ama bir kez Türkçe röportaj vermedi. Alex yıllardır bu ülkeden geçimini sağlıyor. Kaptanlık bandını takıyor fakat sadece sakız reklamında Türkçe konuştu. Ivan ise bu ülkede yapılan panellere konuşmacı olarak katılıyor. Gazetelerde fikir yazıları yazıyor. Ne zaman tesislerde görsem gelen ziyaretçiler ve taraftarla iç içe...
Sene başında forma tanıtımı yapılıyor. Futbolcular ayrı masalarda biz ayrı masalardayız. Kim geliyor yanımıza, tabii ki Ergiç araya mesafe koymuyor. Sıcak bi şekilde muhabbete iştirak ediyor. Fotoğraf çektirmek için yanına hayranı geliyor ve Türkçe olarak "Fotoğraf 5 lira ama Bursasporluysan bedava" diye espri yapabiliyor.
Bursaspor şampiyon oluyor. Fenerbahçe camiası travma yaşıyor. Ama şampiyonluğun hemen ertesinde Fenerbahçe taraftarı arayarak Ergiç'in imzalı formasını rica ediyor.
Basel taraftarıyla deplasmana gidecek kadar samimi bir adam... Yaptığı işten keyif alıyor.

5 yorum:

maRco dedi ki...

topçu var topçu var be abi

Anonim dedi ki...

böyle adamları alacaksın işte helal olsun ergiçe...

kafsinkaf dedi ki...

şuana kadar futbolcu olarak delikanlı gibi oynuyor adamlar diyerek alkışlamıştım bundan sonra özel adamlar sınıfına girmeyi haketti okuduklarımız aslında futbolcularında insan olduğunu gösteriyor

aksilaz dedi ki...

Bursa taraftarı gerçekten çok şanslı.

Nazmi Hasdemir dedi ki...

uludagın etegınde bır cehennem sehri var, burjuvalar bu şehre yeşil bursa diyorlar. dar sokaklarında gezer işsizlik tırpan ile, işçi saray mahlesinden uzatarak elını, mustafa suphinin tutacak ellerini. ivan yoldaş, sana helal olsun diyoruz,

Blog Widget by LinkWithin